Vervolg Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu Vervolg Dag 9 en 10 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

Vervolg Dag 9 en 10

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

05 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vervolg 9e dag:

Inderdaad zijn wij naar de Frans Jozef Gletsjer geweest. Eigenlijk was het niet zo spectaculair als we hadden verwacht. Wel een heel stuk gelopen om daar dichtbij te komen en het was wel mooi maar niet zo mooi als we dachten. Maar wij hebben de Frans Jozef Gletsjer gezien:D

Van Frans jozef naar Greymouth gereden om weer een heel stuk omhoog te gaan. In Greymouth hebben we wat gewinkeld en zelfs kussens gekocht voor in de tent. Daarna doorgereden naar Punakaiki. In Punakaiki naar de Pancakes Rocks en Blowholes wezen kijken. Heel gaaf om te zien, die pancakes rocks al helemaal. Er zijn daar veel pannenkoeken gebakken! Haha! Door de woeste zee krijg je bij de Pancakes Rocks, Blowholes. Nou als je daar even bleef staan werd je goed nat.

Daarna weer doorgereden naar Westport. Daar een camping opgezocht en ons tentje neergezet. Toen we klaar waren hebben we gegeten. Spaghetti in blik op brood, niet zo lekker als we dachten maar het was wel te eten. S avonds naar een zeehonden kolonie gereden. Het regende dus wij hadden verwacht dat ze er niet waren maar toch waren ze er! Zo lief om te zien. Voor dat je bij de zeehonden kolonie was moest je eerst wel even een stuk lopen maar dat was niet erg. Bij de zee lopen is nooit erg.

Terug gegaan weer naar de camping en op de camping in het lounge room tv gekeken. Waren erg moe dus zijn op tijd naar bedje gegaan.

10e dag 5 oktober: Westport naar Motueka

Waren redelijk op tijd wakker omdat we vroeg waren gaan slapen. Op zich hadden we lekker geslapen alleen het was wel goed vochtig in de tent, dus de zijkanten waren nat van het vocht. De lucht hier is erg raar het is soms zo vochtig dat het dus zelfs overal nat word. Ze noemen de bossen hier ook steeds de Rainforest. Zegt ook wel weer genoeg haha.

Luchtbed en slaapzak hadden we al weer in de auto. Ons zelf toen eerst klaar gemaakt alleen hadden we beter eerst de tent kunnen afbreken want toen we terug kwamen regende het en het stopte niet. Dus nat de tent in gepakt en de tent zit nu nog nat in de auto. Het kan wel maar niet te lang.

Toen op weg gegaan naar Motueka, dat ligt helemaal boven in. Onderweg gestopt bij Buller Gorge Swingbridge. Een personenhangbrug over een rivier en dat was wel leuk om te doen.

Verder gereden naar Motueka wat ongeveer nog een uurtje rijden was. Ik heb veel last van hoofdpijn dus ik ging dat uurtje lekker slapen en Maus reed rustig verder. In Motueka weer naar een informatie center geweest en gevraagd om een plek om te slapen. Ook informatie gevraagd om iets te gaan doen voor morgen in Abel Tasman Park.

Uiteindelijk is het een Hostel geworden in Motueka zelf en hebben een kamer met eigen badkamer. Keuken wel gezamelijk. Heerlijk weer een bed wat een luxe dan meteen zeg, vanuit een tentje. Ook heerlijk weer een HOT TUB bij dit hostel. Ook hebben we een boottochtje voor morgen geboekt.

Eerst moeten we morgen naar een plekje toe rijden daar stappen we in de watertaxi die vaart ons rond de kust en gaat als goed is langs een plek waar zeehonden zijn. Daarna zet hij ons af en moeten wij ongeveer 3 uur lopen door een bos heen en langs de kust. Moet allemaal heel mooi zijn en we hebben ruim tijd zodat we niet aan 1 stuk door moeten lopen. Word je weer opgepikt met de watertaxi en dan brengen ze je weer terug naar je auto. Word vast leuk!

Rond 2 uur waren we in het hostel alle spullen weer naar de kamer gebracht even wat gedronken en laptop aan gezet. Gratis Wifi hier dus vandaar de foto's. Rond 4 uur de stad in gelopen en wat winkeltjes bekeken. Op een gegeven moment kwamen we in een winkeltje met allemaal stenen(kristallen) die een betekenis hebben met een kracht/energie in zich. ( weten niet helemaal hoe we het moeten beschrijven haha ) 2 stenen gekocht voor ons zelf met een juiste kracht/energie die bij ons past. Maus had bij Lake Tekapo ook een steen gevonden en hij dacht dat het wel wat was. Ik dus niet natuurlijk. Dus hij dacht laat ik eens vragen bij dit winkeltje als ze er een blik op willen werpen. Wij de steen (kristal) op gehaald en ja hoor het was zeker iets. De steen was een Quartz Ja ja. Je kunt het opzoeken op google dat scheeld. Daarna nog even in de supermarkt sla en appels gekocht en toen ons avondeten gekocht. Kipnuggets en Kip kebab (was helemaal geen kebad maar goed:P) en Patatjes. HEEERLIJK:D

Na het eten zijn we de Jacuzzi ingedoken en een half uurtje lekker gerelaxed en toen onder de douche gesprongen. Ondertussen zit ik hier nu te typen en gaan we zo lekker filmpje kijken en slapen. Morgen lange dag en zijn onze energie erg nodig!

Er staan allemaal nieuwe foto's op alleen ze staan overal en nergens. Sommige foto's staan bij verkeerde verhalen.
Links onder onze profielfoto kun je op foto's klikken en volgens ons zie je ze dan allemaal.

• 05 Oktober 2012 - 11:50

Rina:

Jaaaa foto's mooi!! Maakt niet uit of er wat door elkaar staat hoor, er staat toch boven de foto waar het is. Hartstikke mooi daar man! echt super. Zal wel heel bijzonder zijn, in de mooie natuur met zeehonden, zeeleeuwen en pinguins in het wild.

Jullie zullen thuis die hot tube wel missen, nou je kunt bij regen ook altijd het meer in hoor... haha
    Spaghetti met brood hmmm het vult in ieder geval wel haha en is de tent al droog?

Ik heb jullie laatste verslag dus ook even via google gevolg, mooi mooi mooi alleen die Buller Gorge Swingbridge zijn jullie daar over gegaan... pff doodeng lijkt me dat. Ik durfde met de kids al geen uitkijktoren op met mijn hoogtevrees haha...

Wanneer gaan jullie met de boot naar het noordereiland? daar staat een andere auto klaar toch?

Ik ben beniewd hoe jullie boot en wandeltocht was vandaag.

heel veel liefs en tot het volgende verhaal

hou van jullie en dikke kus!!! mams

• 05 Oktober 2012 - 11:54

Rina:

vergeten....
    fijn dat het gelukt is stenen te vinden, toen ik die woestijnsteen in marokko had gekocht hadden wij het er nog over dat Maurice op vakantie ook nog wou kijken of hij stenen kon vinden / kopen
    xxx mams

• 05 Oktober 2012 - 13:01

Leony:

Hoi schatjes!
    Wat heerlijk natuurlijk en avontuurlijk jullie verhalen. Nog steeds respect voor de tent haha.
    Klinkt als een heerlijke reis en een prachtig land.
    Leuk dat jullie stenen hebben gevonden :-)
    Ik geloof dat groene jade 'officieel' uit Nieuw Zeeland komt. Dat heeft mijn moeder iig een keer meegenomen uit NZ voor mij.
    Fijn foto's! Lekker he, dat ze tegenwoordig zo goed als overal wel internet hebben en vaak ook nog gratis wifi.
    Ik zit nu (gratis wifi) in de coffee company te 'werken' :-)) Das makkelijker concentreren dan thuis. Tenzij er leuke reisverhalen langs komen natuurlijk.

KNuffels!

• 05 Oktober 2012 - 14:21

Jacob En Tietie:

He Suus en Maus!
    Wat genieten wij met jullie mee, echt leuk hoor!
    Weer leuke verhalen en foto's. Prachtig!
    veel plezier verder, liefs uit Zwolle xxxx