26e dag Nieuw Zeeland & Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu 26e dag Nieuw Zeeland & Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

26e dag Nieuw Zeeland & Dubai

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

26 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

26e dag 21 Oktober: Laatste dag NZ

S ochtends vroeg op gestaan en ons klaar gemaakt. Rond kwart voor 9 naar Auckland gereden. Veel wegen waren daar afgesloten door Labor Day. Blijkbaar was er een triatlon voor vrouwen en mannen. Een parkeerplaats gevonden dichtbij de stad en lekker geshopt.

Rond 2 uur even wat gaan eten en zijn rond half 3 naar het vliegveld gereden. Dat was nog een half uurtje rijden.
Op het vliegveld de sleutel ingeleverd van de auto en ingecheckt. Koffers op de band gelegd en naar de paspoort controle gelopen.
Alles was gelukkig in orde dus op naar Brisborn in Australië. Daar een tussenstop gehad na een vlucht van 2,5 uur. Na 1,5 wachten ingestapt en naar Dubai gevlogen. Het viel mee want we moesten nog 14 uur. Alsnog natuurlijk erg lang maar we hadden goed kunnen slapen en lekker films gekeken dus we waren er zo!

Dubai 1e dag:

S ochtends om half 6 aangekomen in Dubai op het vliegveld. Koffers opgehaald en geld gewisseld in Dirham. We kwamen buiten en het was al 26 graden! Taxi gepakt naar ons hotel waar we binnen 20 min. waren. Natuurlijk omdat we zo vroeg waren mochten we onze hotelkamer nog niet in, daar baalde we behoorlijk van. Wel een kaart van het zwembad gekregen en gingen we s ochtends om half 7 lekker zwemmen om ons op te frissen. Daarna daar gedoucht en ons omgekleed naar de zomerse kleding. Rond half 8 gaan ontbijten in het hotel. Heerlijk ontbijtbuffet en ons goed vol gegeten.

We wouden graag een bus tour doen met de Bigbus. Als je een ticket voor de bus haalde kon je bij 20 haltes uitstappen en elke 20 min kwam er weer een bus. De tickets konden we bij het hotel al kopen en vlakbij het hotel was de eerste ophaalpunt dus dat was wel makkelijk. En zo gingen we de hele dag langs allerlei hoogtepunten van Dubai en bij de ene stapte we wel uit en bij de andere niet omdat je best wel wat tijd nodig bent voordat je overal bent geweest. Wat hebben wij genoten zeg wat is Dubai prachtig! Ook heerlijk weer het was wel rond de 35 graden echt super! Was een dubbeldekker bus dus bovenop zat je gewoon in de buitenlucht, echt heerlijk. We hadden ondertussen met de tour een probleempje want ik was gestruikeld waardoor me slipper kapot was en er niet meer op kon lopen. Slippers weggegooid en op die van maus verder gegaan en maus op de blote voeten. Scheeld dat hij dat wel vaker doet en er geen last van had. Wij overal zoeken naar slippers maar zo makkelijk was dat nog niet. Op een gegeven moment waren we in een heel luxe winkelcentrum en stond we heel raar dat maus daar op de blote voeten als een schooier liep. Dus maar flutslippertjes gekocht bij de New Yorker. We hadden tenminste wat.

Bij 1 van de laatste stoppen konden we met een boot een toch over de Creek doen, dat zat bij je ticket in. Ook erg leuk om te doen en mooi!

Rond 5 uur waren we terug bij het hotel en waren ook dood op! Naar ons hotelkamer gegaan en eens bekeken hoe die eruit zag. Echt schitterend heel wat meer luxe vergeleken met een hostel in NZ. Haha is ook wel logisch:P

Alles beetje uitgepakt en gedaan en naar de overkant van het hotel gelopen. Daar zat een groot winkelcentrum en hebben daar lekker gegeten. Wat boodschapjes gedaan en terug gegaan naar het hotel.

Het was ongeveer half 8 en Maus zei dat hij even een Power Nap ging doen. Prima maar denk maar niet dat ik hem nog wakker kreeg:P Af en toe wel maar daar weet hij zelf niks meer van. Ik ben rond half 10 gaan slapen nadat de film op tv was afgelopen. Waren ook bek af!

Dubai 2e dag:

S ochtends kwart voor 9 ging de wekker en hadden ook diep geslapen tot dat de wekker ging, zelfs Maus ook die al heel wat uren achter de rug had.
Ons klaargemaakt en lekker gaan ontbijten aan het heerlijke ontbijtbuffet in het hotel. Daarna weer naar onze kamer gegaan en de tas ingepakt voor deze dag. We wouden graag eerst tegen over het hotel beetje winkelen en daarna lekker naar het strand gaan.

S ochtends gewinkeld tot een uur of 12 en zijn toen terug gegaan naar de hotelkamer en de tas gepakt met handdoeken en alles. Taxi gepakt naar Jumairah beach park gereden. Daar een parasol en een bedje gehuurd voor de hele middag. Het was goed warm dus bleef ik goed onder de parasol. Lekker in de zee gezwommen en daar kon je heerlijk afkoelen maar op een gegeven moment was de zee ook gewoon warm als je er even in zat.

Daar de hele middag lekker gezeten en ontspant. Rond 4 uur zijn we even gaan douchen daar ( voor zover mogelijk was ) en ons omgekleed. Ik wou nog heel graag naar het gebouw in het water dus dachten we dat we er wel heel leuk heen konden lopen. Dat ging ook prima want we liepen langs de weg waar de meest mooie duurste luxste wagens reden. Dus wij vermaakten ons prima! Er reden ferrari's, ford mustangs, porsches, rolls royce, austin martins en audi's. Noem het maar op! Niet normaal. Op een gegeven moment waren we al redelijk ver maar kwamen we niet echt dichterbij en werd het al donker. Dus afgeslagen naar het strand en nog even het gebouw kunnen bezichtigen. Daarna een taxi gepakt naar Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld, en daar ons aflaten zetten. In de taxi bleek ook dat we al 2 uur hadden gelopen haha!

Bij het winkelcentrum van Dubai aan te zijn gekomen, liepen we meteen naar de fonteinen bij Burj Khalifa. Daar zou een show zijn met de fonteinen en inderdaad die begon om 7 uur. Dus we waren net optijd. Echt heeeeell mooi, fonteinen die dansen op muziek! Echt gaaf! Ook in het donker de stad te zien is echt super mooi! Daar in het winkelcentrum pizza gegeten en nog even gewinkeld. Rond half 10 taxi gepakt naar het hotel en voor zo ver mogelijk de koffers in gepakt en alles klaar gelegd voor de volgende dag. De wekker hadden we gezet voor de volgende morgen om 5 uur.

3e dag Dubai, De terug weg naar Amsterdam.

S ochtends om 5 uur ging de wekker en waren nog wel erg moe. Binnen een half uur moesten we klaar wezen om een taxi te pakken naar het vliegveld. Het was zelfs nog donker hoe vervelend! Om half 6 uitgecheckt en hotel had een taxi geregeld. Met de taxi naar het vliegveld gereden en waren er mooi op tijd. Rond een uur of 6.

Bij het inchecken stond een mega rij! Dat ging wel zeker meer dan een half uur duren voordat we vooraan staan. We staan net 5 minuten te wachten en gaat er een nieuwe rij los en wij mochten meteen daar heen dus dat was wel even mazzel! Ingecheckt en koffers op de band gelegd. Doorgelopen naar paspoortcontrole en handbagage controle. Daar stond natuurlijk ook een super flinke rij en net dat we daar naar binnen lopen gaat er weer precies een nieuwe rij los en staan we bijna meteen vooraan! Nou beter kon ook niet! Daarna even ontbeten en bij de Gate gewacht tot we konden boarden. Om 20 voor 8 mochten we instappen in het vliegtuig en rond half 9 zijn we gaan vliegen. Een vlucht van 6,5 uur dus dat viel mee:) Filmpjes gekeken en de vlucht was ook zo voorbij. Om half 2 aangekomen in Nederland en toen weer door de paspoortcontrole en op de koffers moeten wachten. Na een poos eindelijk onze koffers kunnen pakken en op de kar gelegd.

Met onze kar wouden we naar de hal lopen waar onze moeders ons zouden opwachten. Ik zag stiekum al heeel veel mensen en zei ik al tegen Maus; Shit staan daar onze moeders ook tussen? We liepen door en daar kwamen onze moeders aangerend! Lekker geknuffeld en wouden graag de ring zien natuurlijk. Op een geven moment kreeg ik door dat we werden gefilmd?! Dus ik zei worden we gefilmd? en hun jaaaaa voor het programma Hello and Goodbye!! Nou ik had het dus zooooo niet door en Maus die was dus ook blijven staan en ik liep in me eentje naar de moeders toe haha! Maus die zag het al haha! Daar weggelopen en daar kwam een vrouw van de filmcamera al aan. Ze wou graag onze namen en telefoonnummers als het wel werd uitgezonden ( dat zou dan februari 2013 zijn ) dan wou ze ons graag even bellen.

Heeeel leuk! Nou nee ik had niet eens make up haha!! En ja wie had dat nou geregeld? Ja Rina ( Maus moeder ) natuurlijk!! Die vind interviewen en dat soort dingen helemaal geweldig! Mijn moeder ( Jetje ) vond het wel wat minder haha!

Rina zag de camera ploeg staan en was erg nieuwschierig wat en van wie ze waren. Mama zei al; Nee dat doe je niet!!! Maar wie houd Rina nou tegen? Haha dus Rina liep er naar toe en ze zeiden dat ze van Hello and Goodbye waren. En toen zei Rina heel leuk; nou ik heb een heel leuk verhaal want mijn zoon heeft haar dochter ten huwelijk gevraagd in Nieuw zeeland. En blijkbaar vonden ze dat verhaal geweldig en waren ze van plan om ons te gaan filmen. Ze hebben onze moeders eerst geinterviewd met allerlei vragen en ja je weet hoe moeders zijn dan vertellen ze ook alles! Ondertussen stonden rina en me moeder naast elkaar terwijl ze werden geinterviewd en me moeder zij met een smile op haar gezicht zachtjes tegen Rina; ik ga je vermoorden ik ga je vermoorden. Haha heel smiechterig..

Nou ze konden niet ophouden met praten er over en maar giechelen en lachen. Geweldig haha! Nou wij hadden er weinig van meegemaakt en gelukkig hebben ze ons verder niet geinterviewd. En als het op tv komt ja nouja pech dan haha!:P

Eindelijk naar de auto gelopen en de koffers in mijn grote auto gepropt. Rina reed want die durfde het niet aan om Maus te laten rijden. Hebben natuurlijk hele tijd links gereden dus was ook niet zo verstandig.

Ondertussen in de rit naar huis zei ik op een gegeven moment want de moeders hadden honger en aten een appel van; Goh we kunnen zo ook wel even stoppen halen we even wat te eten. En Rina, die ik via de spiegel kon zien, zei meteen Nee we rijden wel meteen naar huis joh! En ik zag dat ze beetje lachde. Rina is altijd de gene die wil stoppen voor een kopje koffie of iets dergelijks. Dus ik vroeg waarom niet en allebei de moeders begonnen te lachen en zeiden dat ze weer moesten lachen om het camera verhaal. Oke Maus en ik keken me kaar aan en hadden al zo'n idee dat daar iets werd geregeld en niet werd verteld.

En inderdaad op een gegeven moment me moeder smsen en Rina bellen met Nicole en Wes. We reden in Belt-schutsloot dicht bij ons huis en we zagen al slingers hangen en een heeelee mooie spandoek met Welkom thuis schatjes. Aangekomen bleken daar vrienden van ons te staan enm die hadden de boel versierd echt super! Ons gefeliciteerd en al. Maus is buiten blijven staan bij hun en ik ben naar binnen gelopen met de moeders. Nicole kwam er ook bij en binnen gekomen stonden er op tafel een mooie bos met veel witte rozen en 2 rode rozen in het midden. Dat stond voor de liefde als ik het nu goed zeg zei mama. Super mooi!! Gekregen van Rina en Mama! Mama had ook een taart gemaakt in de vorm van een hart en in de koelkast stond ook Nicole's taart die nog over was van haar verjaardag.

Allemaal kopje thee en lekker taartje gegeten die middag. Op een gegeven moment kwam Robby ook nog en Wesley,Giancarlo en Maurice kwamen ook binnen. Lekker bij geklets en gedaan.

Rond avondeten gingen Nicole, Wesley en Rina naar huis. Giancarlo was daarvoor al naar huis gegaan. Mama en Robby bleven gezellig eten. Mama had thuis al soep gemaakt en hier in de koelkast gezet. Maus en ik hadden erg zin in een frikandel speciaal. Dus gingen Robby en Maus naar de snackbar. Ondertussen had ik de soep warm gemaakt en hadden we heerlijk gegeten samen aan tafel:)

Na het eten zijn Mama en Robby naar huis gegaan en hadden wij de boel opgeruimd. Daarna op de bank geplofd en waren ook erg moe. Zo moe dat we voor half 9 al samen op de bank ik slaap waren gevallen haha! Werden rond half 10 weer wakker en zijn ons eigen bedje ingegaan.

Wel raar hoor weer thuis te zijn. Zo wennen weer aan alles! Ons huisje is ook heeeeerlijk schoon toen we thuis kwamen. Mama en Saskia zijn binnen bezig geweest en Rina is buiten bezig geweest. Super lief van ze!!
Ook moet je weer wennen aan onze taal. Je sprak samen wel nederlands maar om dan andere weer nederlands te horen praten klinkt toch wel heel vreemd haha! Wel heerlijk om weer thuis te zijn!!

Het was een super mooie vakantie en we hebben zeker genoten!!

BEDANKT VOOR ALLE REACTIES:D:D We vonde het altijd erg leuk om ze te lezen:)

• 26 Oktober 2012 - 21:17

Leony:

Aaaah wat een leuke verrassing!!! En fijn dat jullie weer heel terug zijn.
    Dubai klinkt ook super. Benieuwd of jullie op TV komen :-)
    Liefs!

• 26 Oktober 2012 - 21:17

Leony:

haha oeps!

• 29 Oktober 2012 - 13:25

Jacob En Tietie:

he (ex)vakantiegangers!
    Jullie zijn natuurlijk al weer een paar dagen thuis, maar las net jullie laatste reisverslag.
    Weer leuk om te lezen. Dus nog even lekker genoten in Dubai!
    En wat leuk van Hello goodbey, wij zijn benieuwd of het wordt uitgezonden. Maar zo'n verhaal zal vast wel op tv komen!
    Nu weer aan het werk, maar lekker nagenieten!
    Tot gauw
    xxxx J T J D