Dag 16 t/m 19 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu Dag 16 t/m 19 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

Dag 16 t/m 19

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

14 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Whitianga

16e dag 11 Oktober

S ochtends 8 uur de wekker en ons klaar gemaakt. Broodjes gesmeerd voor de dag en auto weer in gepakt. We hadden de spullen voor het skiën al in de auto dus deed ik vast de schoenen/boots aan. Nou dat zat dus niet echt bepaald fijn en het voelde alsof het mijn been afknelde. Maar goed in de auto gestapt en om hoog naar het ski gebied gereden. Ondertussen in de auto hele tijd lopen zeuren en doen dat het zeer deed. Bij het ski gebied eerst die boots weer los gedaan en me broek en tussen uit gehaald. Dat zat al een stuk fijner.

Ons helemaal ingepakt met kleding en regenkleding er over heen. Handschoenen en googgles ( zo'n zonnebril voor t skiën) hadden we gehuurd. Dus alles aan, de ski's en stokken mee genomen naar boven. Gevraagd waar we heen moesten voor de lessen. We moesten met de ski lift naar beneden en dan bij bepaalde vlaggen wachten tot de leraren kwamen.

Rond 10 uur begon de les en waren we met ze 4en plus de lerares. Alles natuurlijk in het Engels en op een gegeven moment praten Maus en ik met elkaar in het Nederlands, bleek de lerares ( jonge meid/vrouw) ook een Nederlander te zijn. Dat was wel makkelijk dus.

Eerst wat dingen uitgelegd en toen moesten we de ski's aantrekken. Geleerd hoe we er mee moeten 'lopen', sturen en remmen. Ook hoe je gang moest maken en bochten moest maken. Ondertussen natuurlijk in praktijk steeds geoefend en na 1,5 uur waren we klaar. Daarvan waren we al 2 keer van boven naar beneden geskied.

Niet gedacht dat we het zo snel konden. Maus natuurlijk wel want dat ging wel heel goed steeds. Ik minder in het begon kon nog niet eens er mee lopen schuin de heuvel op of ik gleed weer naar achter of ging achterwaarts bijna de berg af. Maar het kwam gelukkig goed en bleek ik natuurlijk wel een natuurtalent te zijn. ( heeft ze alleen niet gezegd maar stiekem) Ook Maus was een natuurtalent en die wist al wel een beetje hoe het zal zijn omdat hij 1 keer gesnowboard had.

Na de les gingen wij eerst wat eten binnen. Het sneeuwde behoorlijk, erg natte sneeuw, wat dus niet echt prettig was en daarin hadden we al een uur les gehad ongeveer. Erg koud dus lekker warm binnen gezeten.

Rond 12 uur weer naar buiten gegaan en de ski lift genomen naar boven. Boven de camera aangezet en een paar filmpjes gemaakt van ons aan het skiën. Binnen no time was je al weer beneden en konden we weer de lift nemen en weer naar beneden en weer de lift. En zo gingen we 2 uurtjes door. Wel echt super leuk alleen bleek dat ik soms wat sneller ging als Maus. Wat Maus natuurlijk oneerlijk vond haha.

Bijna niet gevallen. Maus bijna 1 keer toen we net de lift uit moesten stappen of eerder gezegd glijden op onze ski's. Maar dat ging net goed en hij kon zich nog net op de been houden. Toen we even wouden zitten gingen we vanuit de lift aan de rechterkant een heuveltje naar beneden. Zo'n steile helling hadden we nog niet gehad en was gewoon heel klein maar wel steil. Maus ging eerst en dat ging goed. Toen ging ik en viel ik op mijn bips! Maus baalde dat hij dat niet gefilmd had. Ik kwam natuurlijk voor geen meter omhoog dus die ski's er maar onderweg geklikt.
2e keer dat we er af gingen ging het met Maus weer goed en hij had de camera al gereed en toen ging ik en dat ging ook goed:D

Rond 2 uur zijn wij gestopt, kregen erg last van onze benen en moesten ook nog wel wat uurtjes rijden. Ski's onder weg geklikt en naar de auto gelopen. Bij de auto alles uitgedaan en naar de zaak gereden waar we alles gehuurd hadden. Vanuit natte sneeuw reden we naar prachtig mooi weer met een zonnetje erbij en zijn we naar Lake Taupo gereden.

In Lake Taupo naar het informatie center gegaan en via hun een accommodatie geboekt. Dit keer een kamer met eigen badkamer. Heerlijk! Alles uitgepakt en in onze kamer gezet. Bij het skiën had onze lerares nog gezegd dat er in Taupo warme baden zijn in de natuur. Die opgezocht en er heen gelopen. Een stromend meer met een inham waar heeeel warm water stroomde. Daar heerlijk even ingezeten en ontspant. Daarna weer terug naar onze kamer gegaan en gedoucht.

S avonds een supermarkt opgezocht en een hele kip gekocht (was al warm). Bij een soort snackbar patatjes gehaald en meegenomen naar onze kamer. Lekker tv gekeken en ondertussen gegeten. Verder de avond lekker lam op bed gelegen.

17e dag 12 Oktober

Onze wekker lekker rond 9 uur gezet en daarna ons klaar gemaakt. Alles weer ingepakt en in de auto gestopt. We moesten nog pinnen en wouden kijken naar een vette crème voor mij. Geprobeerd te pinnen maar dat lukte dus niet wat voor ons voor het eerst was. Maus was er zeker van dat er genoeg op stond en dachten we dat we misschien over het limiet heen waren. Ook bij andere banken geprobeerd maar daar kwam ook geen geld uit de muur. Ondertussen nog gezocht naar een bepaalde crème maar konden het niet vinden. In de auto laptop gepakt en met ons internet die we nog hadden voor 11 uur snel op Rabobank gekeken als er inderdaad nog wel geld op stond en gelukkig ook jammer natuurlijk stond er niet genoeg geld op dus geen problemen verder.

De TomTom ingesteld op Rotorua en die richting op gereden. Rotorua en omgeving staan bekend om de modderpoelen en hete zwavelbronnen. Dus hoe dichter bij we kwamen hoe meer het begon te stinken. Op weg naar Rotorua hield ik steeds het boek over nieuw zeeland bij me om te lezen wat we misschien ondertussen konden doen. Een paar keek gestopt bij bepaalde parken alleen alles kostte geld waar je maar weinig voor terug kreeg. Dus maar bedacht dat we dat niet zouden doen omdat we niet wisten wat we nog in Rotorua gingen doen.

We konden wel modderpoelen zien die lagen te borrelen. Stonk echt verschrikkelijk maar wel gaaf om te zien. We hadden er ook heerlijk weer bij, zo heerlijk dat Maus de slippers er al bij aan trok haha. Vaak gestopt ondertussen en uiteindelijk in Rotorua aangekomen. Weer naar een informatie center geweest om onze accommodatie te boeken. Geboekt en heen gereden. Mooie kamer met eigen badkamer alleen geen mooi uitzicht. Keken tegen een muur aan, heel mooi.
Auto moesten we wat verder op parkeren anders kregen we een boete. Zaten midden in de stad dus vandaar. Spullen gepakt en auto verder op geparkeerd. Stad een beetje doorgelopen en wat winkeltjes in en uitgelopen.

S avonds bij een restaurantje chicken & chips(patat) gehaald, niet zo duur maar t was ook niet veel haha.
Wel lekker en op zich waren we best wel vol. Filmpje beneden gepakt bij de receptie en proberen te kijken. Het was zo'n slechte kwaliteit dat ik hem weer terug bracht en nieuwe had opgehaald. Lekker filmpje gekeken met wat chips er bij (normale chips). Maurice had lekkere chips en mijne was heeeeel vies. Maar omdat ik best wel vreetbui had wou ik hoe dan ook naar de winkel. Gelukkig was er een grote supermarkt dicht bij en hebben we lekkers gehaald. S avonds weer lekker rustig aangedaan en heerlijk geslapen.

18e dag 13 oktober

We hadden de wekker op 8 uur staan alleen waren we nog erg moe dus uiteindelijk om half 9 eruit gegaan. Maus heeft een hele poos lekker staan douchen en ondertussen kon ik me klaar maken.
Lekker rustig aan gedaan en zijn er rond 10 uur weg gegaan.
Bij het informatie center gisteren hadden we een lijstje gekregen met bezienswaardigheden die we gratis konden bekijken. Alleen het was slecht weer en het regende alleen maar. Wel geprobeerd en zijn eerst naar het blauwe en groene meer gereden. Lag naast elkaar alleen zonder de zon is het wel moeilijk te zien maar wel super mooi uitzicht. Daarna naar een bos gereden waar hele lange bomen en dikke bomen moesten staan. De wandeling van een half uur gedaan en kwamen als nog erg nat weer terug haha. Gelukkig hadden we wel een regenjas aan gedaan maar verder ook niet. Echt lompe bomen in dat bos. Blij dat we het wel hadden gedaan. Daarna waren we er klaar mee en zijn we weer een heel stuk naar boven gereden naar Whitianga.

Gelukkig werd het weer beter en kwam het zonnetje erbij. We hadden de TomTom ingesteld op Whitianga want daar zat een informatie center. Ondertussen kwamen we langs Hot water beach en Cathedral Cove. Bij beide gestopt alleen bij Hot Water Beach was geen Hot water meer omdat het al vloed was. Wel heerlijk met onze blote voeten in het zand en in de zee gelopen. Daarna doorgereden naar Cathedral Cove en vanaf het uitzicht een foto gemaakt. Want we wouden de volgende dag weer terug gaan om ook het Hot gedeelte te zien.

Het werd ook al erg laat en zijn doorgereden naar Whitianga. Bij het informatiecenter aangekomen was het 5 uur en bleek dat het informatie center om 4 uur al dicht was gegaan. Balen dus zelf maar een accommodatie gezocht. Paar straatjes verder op zat iets met backpackers en gevraagd als ze nog een double room voor vanacht hadden. Dat hadden ze, 2 soorten, met of zonder badkamer en daar zat 10 dollar verschil in. Gekozen voor zonder. Het was een Cabin maar zag er goed verzorgd uit en 3 stappen buiten en je zat bij de wc's en douches.

Spullen die we nodig hadden in de kamer gelegd en naar een supermarkt gegaan voor eten want ondertussen was het al rond 6 uur. 1 pizza gekocht en 2 kleine gerechten. Allemaal moest het in de oven. Lekker op onze kamer opgegeten en filmpjes gekeken. Heerlijk weer ontspant en het was een heeeeeeerlijk bed om te slapen.

19e dag 14 oktober

Ooooh hebben nog maar 6 dagen te gaan. Plus vandaag 7 maar morgen nog maar 6!

S ochtends lekker uitgeslapen tot 9 uur en rustig aangedaan. Ons klaar gemaakt en spullen weer ingepakt. Was gratis ontbijt dus lekker binnen bij de keuken gegeten en toen naar Hot Water Beach en Cathedral Cove vertrokken.

Eerst naar Cathedral Cove gegaan voor een wandeling van 1,5 uur. Met ups en downs, men wat heb ik daar een hekel aan maar het ging best goed. Heel mooi uiteindelijk toen we helemaal beneden waren! Het zonnetje scheen ook gelukkig en af en toe een buitje maar dat was ook zo weer afgelopen. Rond kwart over 12 waren we bij Hot Water Beach en was de zee zo ver weg dat we zeker het warme water hebben kunnen voelen. Het was ook goed druk en iedereen had een schep bij zich en een gat gegraven. Waardoor het water naar boven komt vanuit de grond en goed warm is. Het zonnetje mocht dan wel schijnen maar om meteen in bikini te gaan? Nou nee.. Had wel gekund maar wij moesten nog wel rijden. En anders zit je helemaal onder het zand. Heel gaaf om te zien en ook tegelijk zo apart dat het water vanuit de grond zo warm kan zijn.

Terug bij de auto gekeken waar we naar toe zouden rijden. We wouden richting Auckland of daar iets boven. Met een leuke omweg heen gereden en zelfs onderweg bij een waterval terecht gekomen. Je kon daar ook gerust zwemmen alleen dat water was zo ijskoud. Dat was wel jammer maar we hebben het in ieder geval gezien. Weer verder gereden en in Thames terecht gekomen. Daar bij een informatie center een hostel geboekt in Orewa. Dat is boven Auckland wat nog wel 2 uur rijden was. Maar omdat het Zondag is wisten we niet als tegen de tijd als we daar zijn er nog wel een informatie center open zou zijn dus in Thames maar vast geboekt. Daarna nog een rit van 2 uur gehad en rond 6 uur waren we in Orewa. Standaard kamer zonder badkamer en daar zitten wij nu lekker knus. Ik ben me verhaal aan het typen en Maus is spelletje aan het doen op zijn mobiel. We hebben weer heerlijk kip gegeten en dit keer op brood. HEEERLIJK:D

Morgen gaan we nog verder naar boven en hopen dat het daar pracht weer is want het moet daar erg mooi zijn aan de stranden. Willen daar graag paar daagjes blijven en lekker even van de vakantie genieten.

• 14 Oktober 2012 - 11:49

Jacob En Tietie:

He Suus en Maus!

Weer een leuk verslag hoor!
    Wat genieten zeg.
    En wat ik ook zo leuk vindt is dat je dat je dan 's morgens niet weet waar je terecht komt en waar je overnacht.
    Dat deden Jacob en ik eerder ook en het kwam ook altijd weer goed.
    Dat is leuk aan zo'n reis.

Geniet er nog maar lekker van!
    En hopelijk krijgen jullie ook weer lekker weer, hier is het een beetje herfstig, ene dag regen en andere dag zon. Zoals vandaag. Wij gaan straks nog even lekker aan de wandel met de kids.

Liefs Jacob, Tietie, Jasmijn en Daan