Dag 20 t/m 23 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu Dag 20 t/m 23 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

Dag 20 t/m 23

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

18 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

20e dag 15 Oktober

Rond 9 uur waren we wakker en hebben we ons weer klaargemaakt om weer verder op reis te gaan.
Eerst nog even broodjes geroosterd en rond 10 uur de TomTom ingesteld op Paihia in Bay of Islands.
Ongeveer een rit van 2,5 uur dus dat viel wel mee.

Rond half 1 waren we in Paihia en het zonnetje scheen heerlijk. Eerst bij de I site informatie gevraagd voor een accommodatie en daarna de accommodatie eerst bekeken. Paihia is klein stadje maar wel erg toeristisch. De accommodatie bekeken en we namen de kamer met eigen badkamer. Heerlijk en zelfs onze eigen tv. Wil je niet weten hoe klein maar dat geeft niks. Onze spullen die we nodig hebben in de kamer gezet en gekeken wat we daar wouden gaan doen.

In Paihia wouden wij graag met dolfijnen zwemmen alleen moet dat wel kunnen. Dus hadden we een boottocht geboekt naar dolfijnen en Hole in the Rock. Gegarandeerd kregen we dolfijnen te zien zeiden ze alleen zwemmen was 50% kans. Als ze baby's hebben mag je niet met ze zwemmen, een wet in Nieuw Zeeland.

We hadden gevraagd wat het weer werd voor de komende dagen en welke dag dus het beste was. Het werd de Woensdag in plaats van morgen Dinsdag. Dus dachten we laten we nog een extra nachtje hier bij boeken kunnen we lekker rustig aan doen.

Verder deze middag lekker bij de zee gelopen en gekeken wat er allemaal in Paihia was qua winkeltjes en zo. Ook lekker in de Hot Tub gezeten en daarna gedoucht. S middags hadden we al boodschapjes gedaan en aten s avonds broodje hamburger. Wel lastig om hamburgers te bakken zonder olie of boter maar uiteindelijk wel gelukt. Die pannen overal zijn toch al zo beschadigd dat er geen baklaag meer in zit. Maar we hadden heerlijk gegeten.

S avonds lekker ontspant en tv gekeken. Niet aan de tijd gedacht want de volgende ochtend hoefden we niet voor 10 uur uitgecheckt te zijn omdat we nog een nacht hadden geboekt.

21e dag 16 oktober

Heerlijk geslapen en uitgeslapen. Waren alsnog wel lekker op tijd wakker en hebben rustig aan gedaan. Rond 11 uur naar beneden gelopen toen we klaar waren en een lekker broodje gemaakt.

Ondanks dat ze zeiden dat het vandaag slecht weer zou zijn viel dat wel mee. Wel bewolkt en af en toe regen later in de ochtend. Liepen lekker in het zonnetje naar I site informatie center om te kijken als ze ook informatie hadden over de Glowworm cave die wij onderweg naar Paihia waren tegen gekomen. Dat hadden ze en de prijs ervoor viel wel mee. Eerst nog even genoten van het uitzicht over de zee en toen terug gelopen naar het hostel. Onze spullen gepakt wat we nodig hadden en richting de Glowworm cave gereden.

Rond 12 uur waren we daar en om 20 over 12 ging er weer een tocht door de grot heen. Even in de auto gewacht en rond 10 over 12 kwam er al iemand aan lopen. Ondertussen was er nog een man en vrouw aan komen rijden dus werden we met z'n vieren door de grot heen geleid. Het duurde ongeveer 45 min maar wat is dat prachtig om te zien. Buiten scheen het zonnetje alleen het was wel koud in de grot. Met 2 grote zaklampen werden we door de grot heen geleid en als er Gloeiwormen waren deden ze de lampen uit zodat je ze kon zien. Zo mooi en prachtig om te zien. Jammer dat we geen foto's mochten maken maar het effect is er dan toch niet. Je moet het echt zelf zien. Zo apart dat die kleine beestjes zo'n mooi effect bij elkaar maken. Net een sterrenhemel alleen dan in een grot en ook de grot was erg indrukwekkend om te zien.

Wel een korte toer maar daar was de prijs ook naar en we wouden graag de glowworms zien en die hebben we zeker gezien. Daarna zijn we doorgereden naar een stadje waar een oud Maori Village moest zijn. Daar lekker rond gekeken en een filmpje bekeken over vroeger.

Op de terug weg naar ons hostel vast avond eten gekocht. En daarna nog even heerlijk over het strand gelopen met onze blote voetjes. Ons avondeten: Een hele kip, kant en klaar. We vinden de kip zoooo heerlijk! Maus die zorgt dat alle vlees van de botten af zijn en dan lekker op brood. Heeerlijk:D

S avonds lekker ontspant en rustig aan gedaan. Spullen vast in gepakt voor de volgende morgen en voor de boottocht.

22e dag 17 oktober

Rond kwart voor 8 uit bed gegaan en ons klaar gemaakt. Om kwart voor 9 moesten we op de pier zijn voor de boottocht. Auto lieten we bij het hostel staan omdat je verder nergens gemakkelijk kan parkeren en voor lang. Dus alle spullen weer in de auto gepakt en de spullen voor de boottocht mee genomen. Broodjes gesmeerd en naar de pier gelopen.

Rond 9 uur aan boord gegaan en er waren behoorlijk veel mensen. Wij zijn meteen naar het dek voorop gelopen en hebben daar de hele tocht lekker gestaan en af en toe gezeten. Zonnetje scheen heerlijk en af en toe verdween die achter de wolken. Zonder de zon was het wel fris en vooral op een boot. Eerst naar Russell gevaren een dorpje verder op om ook nog mensen op te pikken. Vanuit daar gingen ze langs plekken waar misschien dolfijnen konden zitten. Al snel zagen we in de verte dolfijnen. Zo tof! Langzaam dichterbij gekomen en hebben we de dolfijnen van echt super dichtbij gezien! Filmpjes en foto's gemaakt maar om ze zo in het wild te zien want een gave ervaring!
Jammer genoeg mochten we niet met de dolfijnen zwemmen omdat de kleintjes hadden. Dat was wel erg balen. Maar het was al zo gaaf dat we ze van zo dichtbij mochten mee maken!

We zijn verder gevaren naar een poosje en langs bepaalde plekken gevaren waar ze dan weer wat gingen uitleggen. Ook naar de Hole in the rock gevaren en er zelfs doorheen gevaren. Wel heel gaaf om te zien en ook heerlijk zo die mooie blauwe zee! Terug weg nog gestopt op een plek en lekker even gelegen en van het zonnetje genoten. Rond 1 uur waren we terug en we hadden het echt super leuk gehad. Varen vinden we altijd al wel lekker en dan met zo'n omgeving en dolfijnen? Wat wil je nog meer:)

Toen we terug waren weer naar het hostel gelopen en onze auto gepakt. We zijn richting Cape Reinga gereden want nog best wel een poos rijden was. Ongeveer 3 uurtjes. Cape Reinga is het uiterste puntje van het Noordereiland. Helemaal boven aan. Zo prachtig uitzicht en zooooo mooie omgeving. Als je daar staat wil je niet meer weg. Dan wil je daar je huis wel bouwen. Wat is dat mooi!! Veel foto's gemaakt natuurlijk!!

Na een poosje weer naar de auto gelopen en gekeken waar we nou heen wouden. Ik had al een overnachting in het boek van ons gevonden wat ons wel leuk leek. Alleen bleek dat weer best een stukje terug te zijn. Maar toch de Tomtom er op in gesteld en nog een anderhalf uur gereden naar de bestemming. Voordat we daar waren was het rond 7 uur, al erg laat, gelukkig was er nog een kamer beschikbaar met zee uitzicht. Jammer genoeg waren we het niet zo eens met de prijs maar om nou s avonds nog zo laat op zoek te gaan. Nou liever niet, we hadden ook erg honger en waren erg moe van het rijden. Slaapkamer bekeken en hebben het genomen. Weer naar het stadje gereden om eten op te halen en weer terug gereden. Op onze slaapkamer opgegeten en lekker gerelaxed. We kwamen er achter dat ik de internationale stekker, die we nodig hebben om alles op te laden, in het vorige hostel heb laten liggen. Dat was niet erg slim en konden we dus weinig. We hadden geen tv of laptop of telefoon. Dus lekker spelletjes gedaan en boeken gelezen. Vroeg gaan slapen want waren erg moe.

23e dag 18 Oktober

S ochtends om 9 uur hadden we de wekker alleen waren al eerder wakker. Lekker rustig ons klaargemaakt en auto weer in gepakt. Het regende en waaide behoorlijk dus slecht dagje.
Omdat wij naar de Kauri Coast wouden moesten we via een bepaalde weg toch weer terug dus konden we ook wel even langs Paihia voor de internationale stekker. Was ongeveer een half uurtje om maar dat liever dan dat we weer moeten zoeken naar een nieuwe en weer betalen. Gelukkig hadden ze hem nog en zijn daarna daar naar de supermarkt gegaan om wat boodschapjes te doen.

Daarna doorgereden naar de Kauri coast. Bij de Kauri coast aangekomen wouden wij daar graag de grote bomen zien, de Kauri's, en die hebben we zeker gezien. Was een kleine wandeling en machtig wat een boom! Omvang van 14 meter en hij is 52 meter hoog! Daar voel je je wel klein bij!
Leuk om te zien en de omgeving daar verder was ook erg mooi en zijn af en toe nog gestopt voor mooie foto's en om lekker te genieten.

Weer verder gereden richting Auckland. In deze dagen willen we wat dichterbij Auckland overnachten zodat we niet nog heel veel moeten rijden. We zitten nu in Warkworth en hebben hier een cabine. Wel een hele grote cabine, soort chalet alleen dit keer met een keuken er bij in. Geen badkamer dus daarvoor moet je wel lopen. Voordat we hier aankwamen was het al half 6 en hadden gelukkig de boodschappen al gedaan voor het avond eten. Alle spullen uit de auto gepakt en in de cabine gezet. Als het ons bevalt, dat doet het tot nu toe, dan blijven we morgen hier nog een nachtje en dan gaan we zaterdag naar Auckland toe. Dan overnachten we daar 1 nachtje en dan gaan we zondag om kwart over 6 s avonds naar Dubai toe!

We zitten hier aan de zee alleen stond er haast geen water in toen we hier aankwamen haha. Nu staat er al meer water en hopelijk morgen ook! Is iets mooier uitzicht dan gewoon droog zand:P Terwijl er gewoon boten op het droge liggen in plaats van in de zee! Leuk gezicht:P

Lekker relaxen en heerlijk slapen straks!

• 18 Oktober 2012 - 16:45

Mam:

Hee lieve luitjes,

al bruin gebakken aan het strand? Nog een lekker weertje daar?
    Hier is het aangenaam weer rond de 18 graden.
    Ook nog dolfijnen gezien?
    Hier alles z'n gangetje,samen met Sas wat schoongemaakt bij jou, visjes heeft Sas gedaan, je zag ze niet meer. Nou,ga zo werken, fijne tijd hoor,

liefs mam en een dikke knuffel en kus xx

• 18 Oktober 2012 - 16:55

Rina:

hee lieverds, weer mooie verhalen. Jammer dat je niet met dolfijnen kon zwemmen, maar ik denk dat het sowieso al hartstikke gaaf is om dolfijnen in het wild te zien!! Op het allernoordste puntje geweest. Super. Gelukkig gaan jullie er geen huis bouwen. Wel leuk voor onze vakanties natuurlijk maar dan zien we jullie veel te weinig. Die hot tube gaan jullie vast missen. Misschien moet je een tobbe (klinkt als tube) buiten zetten en doe je daar heet (hot) water in. zo op het terras boven de kikkersloot jullie eigen hete tobbe..haha...
    Als wij kippenpoten eten nodig ik jullie ook uit en mag maus ook mijn kippenvlees van de botten halen haha daar heb ik zo'n hekel aan dat ik het gewoon niet eet. De laatste dagen Nieuw Zeeland voor jullie. Geniet er van!!! en dan Dubaï oooh wat naar.... nog even opwarmen daar. Hier voorspellen ze voor het weekend ook nog 20 graden... best warm met je winterjas aan...
    ooh en nog een minder leuke mededeling, het gras heb ik niet gemaaid ivm verfklus en het gras is nu ook niet meer te maaien.... mijn tip (gratis en voor niets) voor jullie... neem een nieuw zeelandse geit of een schaap mee... die krijgt het er vast wel af. Maar maak je nog maar niet druk. Eerst nog bijna een week vakantie. heel veel liefs en tot bellens of whatsapp of whatever
    oh jaa wij van hier thuis vinden het een goed idee dat jullie op een zondag de hele dag fotodag houden. dan komen wij kijken. Ook dan mag er wel kip bij hoor!! (afgeplozen dan .... goed idee he mijn zoon)
    Susan je schrijft echt mooi en veel en zo is het net of jullie niet zo ver weg zijn, wij kunnen heerlijk meegenieten. dikke kus mams

• 23 Oktober 2012 - 16:10

Leony:

Heeeerlijke verhalen weer. Jammer dat het reizen alweer bijna voorbij is :-)
    Ik zit met een hongerig mannetje aan mijn benen dus ik ga snel even wat te eten maken.
    Veel plezier nog!!!
    kussies