dag 7 t/m 9 half - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu dag 7 t/m 9 half - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

dag 7 t/m 9 half

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

03 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

7e dag: 2 Okt. Milford Sound naar Queenstown.

7 uur ging de wekker want 8 uur moesten we op weg naar Milford Sound want dat moest volgens de mensen 2 tot 2,5 uur rijden zijn. Lekker vroeg dus snel klaar gemaakt en broodjes gesmeerd voor onderweg. Toen de beide moeders nog even gebeld want rond half 8 s ochtends bij ons is bij jullie half 9 s avonds. Om 8 uur op pad gegaan naar Milford Sound. Wat een wegen zeg, bocht hier bocht daar aan 1 stuk door, omhoog omlaag en dan mag je ook nog eens 100 rijden. Scheeld dat ze hier voor de bochten wel een snelheid aangeven hoe hard je door de bochten kunt soms is het 75 maar ook 15 km/u.

Eerste stuk had ik gereden daarna Maurice een stuk want ik werd behoorlijk moe. Toen even ergens gestopt, foto's gemaakt van 2 grote papagaaien die daar gewoon rond liepen en weer geruild met Maurice met rijden. Er kwam een tunnel aan en er begon sneeuw langs de kanten te liggen dus leek ons slimmer om mij te laten rijden ivm verzekering werk (Maus mag niet rijden omdat hij geen 21 is).

Viel allemaal mee en waren er binnen 1,5 uur. Wat een super mooie omgeving wel erg koud (5 graden), maar erg mazzel want het was super droog en de zon scheen. De weerberichten waren anders voorspeld maar het kan daar met de minuut veranderen.

Om 11 uur de boot opgegaan, een kleinere boot maar dan ben je wel dichter bij het water dan als je op zo'n hele grote boot zat en die grotere boten zaten ook prop vol. Bij ons waren er ongeveer 15 mensen aan boord dus lekker rustig en wij hadden het hele voordek voor ons zelf met het varen. Tot dat er natuurlijk mooie foto's moesten gemaakt worden kwamen de mensen wel naar buiten.

2 uur lang heerlijk gevaren met een zonnetje op ons gezicht en met een hele mooie omgeving om ons heen! Super! Pinguin gezien van ver af en zeehonden van heeeeel dichtbij! Die zijn echt wel een stuk kleiner als die grote enge zeeleeuwen. Heel leuk! Jammer genoeg geen dolfijntjes gezien maar dat komt vast nog wel. Ik denk dat ik wel 200 foto's of zo gemaakt heb met de tocht haha! zo mooi ik kreeg er geen genoeg van. Allebei niet.

Rond 1 uur waren we terug en zaten rond half 2 in de auto richting Queenstown, een rit van 4 uur. Rond kwart voor 6 in Queenstown, naar een Informatie center geweest en een Hostel geboekt. Bij het Hostel aan gekomen kregen we te horen dat we een 'upgrade' kregen naar een luxe kamer met een Queensize bed. Heerlijk! s avonds Queenstown in geweest om wat te eten. Kebab met patat en sla, het was super lekker. Weer naar onze kamer geweest en we hadden ook een HOT TUB bij dit Hostel dus hoe koud het ook is buiten Maurice ging de HOT TUB in.

Daarna lekker op ons bedje tv gekeken en gaan slapen.

8ste dag 3 OKTOBER: Queenstown naar Frans jozef

Er is er 1 jarig HOERA HOERA dat kun je wel zien dat is MAAAUSSS. Maurice is 20 jaar geworden!!

Lekker uitgeslapen vandaag, zijn allebei namelijk niet helemaal fit en vooral Maurice is erg verkouden. Om 10 uur moesten we de kamer uit en zijn we queenstown nog even in geweest, nog wat spulletjes gekocht en wat boodschappen gedaan. Toen richting Frans Jozef gegaan een rit van 5 uur, niet normaal maar we moeten toch een keer helemaal naar boven. Een hele rit alleen stonden we naar een uurtje al stil want we reden op een berg en er was een lawine geweest van allemaal rotsen dus konden we er niet langs. Een helicopter die heen en weer ging met water en het los liet boven op de berg waardoor alles wat nog los zit ook naar beneden komt. Na een half uur wachten mochten we er snel langs rijden, dood eng er zal maar zo'n dikke rots op je auto komen. Het ging goed gelukkig dus weer een lange rit verder gevolgd.

Rond 5 uur kwamen we in Frans jozef en Maurice had in Queenstown al een voucher van een hostel gepakt die ons wel gaaf leek. Als nog eerst naar een Informatie center geweest en die heeft ons uitgelegd hoe we daar kwamen en nog wat andere hostels. Ook gevraagd hoe we een wandeling naar de Frans Jozef Gletsjer kunnen maken en heeft ze ons ook uitgelegd.

Naar het hostel gegaan en gekeken naar 2 hostelkamers en de 2e was iets luxer en eigen badkamer dus kozen we voor die omdat Mausje jarig was! Ons gesetteld en naar het restaurant gegaan om te eten. Behoorlijk duur dus deden we 1 pizza Hawai en we kregen 2 hele grote glazen vol met Cola gratis omdat Maus jarig was. Daarna de Jacuzzi's in geweest en de sauna. Ondanks dat het regende, paraplu mee en dat ging gewoon goed. Haha. Heerlijk!
Daarna nog weer het restaurant in geweest om een taartje samen te eten:)

Later op de avond lekker weer op bed tv gekeken en heerlijk warm geslapen.

9e dag: 4 Okt. Frans jozef

En nu is het vandaag. Nu ben ik dit aan het typen in de ochtend. De planning voor vandaag is zo meteen naar de Frans Jozef Gletsjer rijden en die te bekijken en dan weer een heeeeel stuk naar boven rijden. Gaat al een stuk beter met Maus, hij is al iets minder snotterig als gister dus doet ons wel goed in een hostel ipv een tentje.

WORD VERVOLGD

Foto's komen als we wat meer mb internet hebben ;)

• 03 Oktober 2012 - 22:54

Leony:

Leeeuuuk! Je schrijft zzo heerlijk Suus. Echt leuk om jullie te volgen.
    klinkt als een prima verjaardag! En lekker dat jullie bij zulke temeperaturen lekker in hostels slapen ipv een tentje. brrrr.
    Ik heb even wat foto's gegoogled van waar jullie zijn. Zier echt prachtig uit. Geniet ervan!
    Liefs leo

• 05 Oktober 2012 - 07:43

Mam:

Goedemorgen ( voor jullie avond natuurlijk) lieve reizigers,

wat zien jullie weer veel en wat een leuke verhalen. Heerlijk he,warm slapen, fijn dat het beter gaat met jullie. Mooie foto's, wat een natuur. Geniet nog maar lekker en een fijne avond. Knuffel en een dikke kus van mam xx

• 05 Oktober 2012 - 10:44

Jannie:

NZ is een beleving super mooi
    leuk om de foto`s te zien waar je zelf bent geweest
    er is nog veel te zien
    gelukkig hebben jullie nog tijd genoeg

blijven genieten
    groetjes jannie

• 05 Oktober 2012 - 11:26

Ria:

hee lieve kids,
    fijn dat we elkaar ook af en toe spreken voor de telefoon en heerlijk dat jullie zo genieten van deze reis.
    leuk om jullie verhalen te lezen
    vandaag vrij en eens rustig de tijd genomen om alle plaatsen op google op te zoeken waar jullie zijn geweest en daarna afbeelding op google, zoooo mooi en dan te bedenken dat jullie dat allemaal in het echt zien, echt super. Suus je schrijft idd erg leuk en zo kunnen wij mooi meegenieten. Nu nog even jullie volgende verhaal lezen en zet ik daar ook wel weer wat onder. oh ja, jullie waren in een gebied waar het 300 dagen in het jaar regent... nou vandaag hier ook regen hoor, dan kun je beter Nieuw Zeelandse regen hebben toch?!
    dikke kus en tot het volgende verhaal.