Dag 24 & 25 - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu Dag 24 & 25 - Reisverslag uit Orewa, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

Dag 24 & 25

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

20 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Orewa

24e dag 19 Oktober

Heerlijk uitgeslapen en deden rustig aan. We moesten nodig wassen dus hadden we de was bij elkaar gepakt en we wouden meteen even naar de receptie lopen om nog een nachtje bij te boeken. Alleen helaas, wat we niet hadden verwacht, konden we daar niet blijven en moesten er om half 11 uit. Dus op het laatste moment nog haasten ook. Konden niet wassen dus de was weer de auto in en we hadden alles in de cabin staan wat we ook maar hadden. Alles weer ingepakt en 1 koffer al zo ingepakt dat we die niet meer los hoeven te doen tot aan thuis.

Om half 11 richting Auckland gereden en in de buurt van Auckland, een aantal km's er van af, een informatie center opgezocht. We hebben daar wel een half uur gestaan en samen met de mensen die daar werkten een accommodatie proberen te vinden voor de laatste 2 nachten. Alles zat vol richting Auckland en er om heen. Het bleek Labour weekend te zijn. Geen idee wat het inhoud maar ik weet wel dat het betekend dat iedereen hier vrij is voor een lang weekend en dat er allemaal activiteiten zijn in Auckland.

Uiteindelijk hebben we er 1 kunnen vinden alleen daar hadden we al een keer een nacht gezeten. In Orewa. Maar het was niet anders dus we moesten het wel nemen voor 2 nachten en het scheelde dat deze niet zo duur was. We hadden wel ergens anders gekund alleen dan was je rond de 220 Dollar kwijt voor 2 nachten. Leek ons niet zo slim idee dus hadden we gekozen voor de 2 overnachtingen in Orewa voor 120 dollar.

Naar Orewa gereden, wat weer terug was, ongeveer een kwartiertje. Hier aangekomen bleken we ook nog korting te krijgen omdat we voor de 2e keer kwamen overnachten dus kregen we ook nog is 20 dollar terug. Nou dat maakte onze dag wel weer goed na zo lang gezocht te hebben en uiteindelijk weer op een accommodatie aangekomen waar je al eens bent geweest.

Dus hier aangekomen weer onze gratis internet voucher gekregen en kortingsvouchers voor de zwembaden hier in het dorpje. S middags naar de zwembaden gereden en om informatie gevraagd. We wouden daar wel graag morgen heen om de dag van morgen op te vullen. Verder deze dag winkeltjes bij langs gegaan en hadden een waswinkeltje opgezocht waar we onze was konden wassen. Met ongeveer een uur was het gewassen en droog dus dat scheelde. In het dorp wat gegeten en toen weer terug gegaan naar onze cabin.
S avonds lekker op bed gelegen en ontspant. Maus weer Fifa gespeeld en ik lekker in me boek gelezen. Later op de avond nog filmpje gekeken en lekker gaan slapen.

25e dag 20 Oktober

Nicole is jarig!! Alleen kunnen haar nog niet bellen want ze slaapt nog! Tenminste dat denken wij nu want het is hier nu rond kwart voor 7 s avonds. Dus dat betekend bij jullie rond kwart voor 8 s ochtends. En het is zaterdag natuurlijk dus iedereen zal wel uitslapen:P

Vandaag heerlijk uitgeslapen tot een uur of half 10 en lekker rustig aan gedaan. Spullen gepakt voor het zwemmen en lekker ontbeten. Rond 11 uur naar de zwembaden gereden en daar ons de hele middag vermaakt. Het was lekker weer gelukkig en het zonnetje scheen. Sommige zwembaden waren gewoon open in de open lucht en sommige waren overdekt. Verschillende zwembaden zoals een zwembad rond de 31 graden, een zwembad 40 graden en een bad wat 48 graden was maar daar kon je echt niet in. Ook een zwembad met een beamer waar films op afgespeeld werden. Dat zwembad was 38 graden echt heerlijk. Ook 3 grote glijbanen waarvan er 2 erg gaaf waren. Maus ging ze eerst uitproberen en na een poosje zijn we samen gegaan. Nou je werd echt van top tot teen nat en als je eenmaal beneden was zat alles wat je aanhad ook wel in je naad haha!! Zo hard ging je!
Wel erg gaaf! Ook heerlijk die warme baden want erbuiten was het wel fris omdat er wel een windje stond.

Rond 4 uur hebben we ons omgekleed en zijn we met de auto naar het dorp gereden. Nog wat winkeltjes bij langs geweest en lekker ijsje gegeten. Later ons avondeten gehaald, ja je raad nooit natuurlijk, onze heerlijke hele kip! In onze cabin lekker de kip geopereerd nou ja Maus dan en lekker op brood gegeten. We hebben heerlijk genoten van deze dag en dit was de laatste hele dag in Nieuw Zeeland. Morgen er vroeg uit en rijden we naar Auckland en gaan we Auckland nog even in. En rond de middag naar het vliegveld.

We vliegen morgen rond kwart voor 6 s avonds eerst richting een plaats in Australie een tussenstop en dan vliegen we meteen door naar Dubai. Dus word een lange vlucht een vlucht van 21 uur. Wel erg zin in Dubai!!

Vanavond lekker rustig aan doen en lekker ontspannen. Nicole we gaan je straks bellen!!!

• 24 Oktober 2012 - 13:37

Jacob En Tietie:

He hoi!

Dus weer heerlijk genoten de afgelopen dagen!
    En weer kip gegeten, worden jullie er niet kippig van?!? Opa zal jaloers zijn op al die kip!
    Maar lekker genieten in Dubai en dan weer lekker naar huis. Of zijn jullie ondertussen al thuis?
    Het was in ieder geval een super vakantie!
    Wij zijn erg benieuwd naar al die foto's. De foto's die we nu kunnen zien zijn prachtig!

Tot gauw!
    xxxx J T J D