Dag 4 t/m 6 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu Dag 4 t/m 6 - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

Dag 4 t/m 6

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

01 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

4e dag Curio Bay: 29 Sept.
Had ik nog niet verteld, het einde van de dag.

Om 6 uur aangekomen in Curio Bay en ons tentje opgezet. We wisten al dat er wat plekjes zaten in de tent waar het misschien wel eens kon gaan lekker, dus heel mooi een vuilniszak overheen gespannen en dicht getaped voor zo ver mogelijk was. Want ze zeiden dat het wel eens kon gaan regenen maar het was nog lekker warm. Daarna naar een observatieplek gegaan van de Yellow eyed Pinguins. We waren erg laat want de meeste pinguïns komen rond 4 uur al uit het water en ga naar de nesten toe. Maar gelukkig zagen wij er nog 1 die erg laat was blijkbaar en konden erg dichtbij komen (Zie foto). S avonds Noodles gegeten in onze mooie eigen gemaakte bekers van een halve fles, spelletjes gedaan en toen gaan slapen.

5e dag: 30 Sept. Curio bay:
Zijn de nacht goed doorgekomen zonder regen.
Verder een dagje lekker gerelaxed en rustig aan gedaan. Dus bleven we nog een nacht op dezelfde plek. Heerlijk uitgeslapen en daarna rond gelopen over de kliffen en duinen.

Curio Bay is het plekje waar een groep hector dolfijnen leven, dat wisten we van te voren daarom wou Maus graag daar slapen. Maar omdat wij redelijk vroeg in het voorjaar er zijn, waren ze nog niet gespot in Curio Bay.

En wij lopen daar op de heuvel bij de kliffen en er staan 2 mensen die zeggen heel leuk dat ze net 2 dolfijnen hebben gespot! Dus wij kijken en ja hoor wij zagen ze ook!
Wel in de verte en natuurlijk onderwater dus af en toe zagen we een vin.
Maar wij hebben ze gezien onze dag kon niet meer stuk!:D
In de middag rond 3 uur naar de pinguïns observatieplek gegaan en gewacht tot er pinguins kwamen.
We hebben er weer 2 gezien ook weer van dichtbij echt schitterend om te zien. En zo grappig hoe ze lopen, echt geweldig!

Rond half 5 weer naar ons tent plekje gegaan en gekeken in het winkeltje als er iets te eten was maar dat was allemaal erg duur. Dus een uur heen en een uur terug gereden naar het dichtstbijzijnde supermarkt, vonden we leuk haha!
Lekker pizza gegeten die avond en vroeg gaan slapen want volgende dag om 7 uur hadden we de wekker al weer staan. Alleen had het deze dag behoorlijk wat geregend en toen we in de tent kwamen zagen we boven ons hier en daar was druppels alleen kwamen ze nog niet door de binnen cabine heen.. Waren erg bang dat we nat wakker zouden worden morgen vroeg.

6e dag: 1 Okt. Curio Bay naar Te Anau

Vroeg uit bed gegaan, redelijk droog gehouden hadden we wat natte plekken op de slaapzak en onder mijn kant, suus, natuurlijk ook wat nat. Het viel mee geen last van gehad maar ja tent wel weg gegooid want, deze regenbui viel nog mee en we overleven vast niet nog een keer een regenbui met die tent.

Onderweg gegaan naar Te Anau met een tussenstop bij een winkel waar we een tent kochten.
Betere kwaliteit en iets ruimer want we konden haast niet gestrekt liggen in die andere tent.
Deze moet ook warmer zijn voor deze tijd dus dat hopen we maar!

Ongeveer rond een uur of half 12 in Te Anau aangekomen en direct naar een informatie center geweest. Via hun een hostel geboekt alleen wel lekker onze eigen keuken en douche en niet gezamelijk. En daar meteen een boottocht geboekt die we beiden graag wouden doen over milford sound. Moet heeeeeeel mooi zijn dus dat hopen we maar. Morgen gaan we dat doen.
Vanmiddag lekker buiten gewandeld om het meer heen en daarna even het centrumpje in gegaan.
We hebben voor vanavond broodje ei met ham! jammiee! Verder vanavond niks meer doen alleen wel even wat foto's uploaden op de site en dit verhaal er op zetten en dan zijn jullie weer op de hoogte!

Wel fijn af en toe wat contact met de wereld haha! Super leuk jullie reacties!

Oma als u dit leest, Van harte gefeliciteerd met uw verjaardag! Maak er een leuke dag van!

• 01 Oktober 2012 - 08:53

Rina:

hee lieverds, had al een heel verhaal getypt. ondertussen johan de foto's laten zien en ja hoor, natuurlijk mijn verhaal weg. Nou komt ie dan weer.

Mooi die foto's zeg zeker die wilde beesten (die op de rots wel eng haha grapje mijn zoon). apart onze dierentuindieren in het wild daar.
    Tsja Nicole zei al dat de tent niet best was, nieuwe heel verstandig. Is het ook koud daar 's nachts?
    Jullie vermaken jullie dus prima, mooi, had ook niet anders verwacht hoor. Fijn dat je ook de tijd kunt nemen om te blijven kamperen en uit te slapen. Lekker op je gemak genieten.

Ben net terug van weekend Terschelling met 6 dames, nou dan weet je het wel. Hilarisch joh toen we aankwamen in het huisje. Mooie keuken/kamer maar daarachter een piepkleine gang met drie deuren. de slaapkamer van Mieke en mij was zo klein dat de bedden klem stonden tussen de muren en ik de deur open moest doen om er uit te komen. Ook die dunne gipswandjes niet echt isolerend. zeker niet als er twee thuiskomen om 3 uur met een paar wijntjes te veel op.... haha
    wel gezellig dus daar. Het was zonnig. heerlijk langs strand gewandeld, wat gewinkeld en heel veel gegeten.

leuk jullie verhalen en kijk al weer uit naar de volgende.

liefs van ons hier en dikke kus mams

• 01 Oktober 2012 - 10:48

Mam:

Hee lieve kids,

klinkt allemaal weer goed, fijn dat jullie ook zo af en toe rustig aan kunnen doen, kun je heerlijk rondwandelen en zo. Wat geweldig die wilde dieren, zo zie je nog eens wat.
    Maar goed dat je dan een nieuwe tent hebt, is wel relaxter, haha je zult anders nog wegdrijven.
    Heb opa en oma zaterdagmiddag op ome Bert zijn verjaardag alles laten lezen, vonden ze erg mooi!
    Zal de felicitaties doorgeven aan oma,ga er morgen heen. Nu 2 dagen vrij, dan 2 werken en dan 4 vrij, relaxt. Hier is verder alles oke, rustig.
    Fijne avond en dagen, liefs mam xx

• 01 Oktober 2012 - 22:14

Bettine:

Haha die pinguïn! Leuk om jullie verhalen te lezen! Ben benieuwd hoe die bootreis is! Geniet ervan! Kusje van Bettine :-)

• 02 Oktober 2012 - 21:03

Jacob En Tietie:

He vakantiegangers!
    Maurice, gefeliciteerd met je verjaardag! En een fijne dag! Lijkt me wel apart; ben je jarig en vier je dat in Nieuw Zeeland, cool hoor!
    Susan ook gefeliciteerd!
    Wat een prachtige foto's! Wij zijn echt niet jaloers hoor;)
    Leuk om weer wat over jullie te lezen, veel plezier verder!
    Hier alles prima.
    Liefs uit Zwolle

• 03 Oktober 2012 - 11:01

Leony:

Oooh wat heerlijk om jullie te volgen zeg. Ik krijg er helemaal reiskriebels van, bijna alsof ik zelf op reis ben :-)
    Wat klinkt dat super van die pinguins :-) Echt tof om die in het echt te zien.
    Wel dapper dat jullie af en toe in een tentje slapen.

Hier gaat het op zich goed. Koud en nat brrrrr. En Noah heeft bedacht dat hij niet, echt nooit meer, zelf in slaap kan vallen en elk uur ongeveer wakker wordt dus de laatste weken erg moe - gaaap-
    Heb contact gezocht met een soort slaap coach voor kids in Amerika en die gaat met ons werken. Ik heb goede hoop! - gaaaap- hmmm koffie..

• 03 Oktober 2012 - 18:49

Meneer Vd Belt!:

Hee vakantiegangers!!

Allereerst moet ik de mannelijke kant van dit stel feliciteren met zijn geboortedag!! Bij deze gefeliciteerd.
    Leuk om de verhalen te lezen en zo mee te maken wat jullie allemaal zien maar vooral doen. Druk programma voor deze dagen, ik wacht de foto's weer af!

Veel plezier aankomende dagen en tot het volgende punt wanneer jullie internet hebben!

Rik

• 03 Oktober 2012 - 21:55

Jetty De Jonge:

Leuk om te lezen. Inderdaad net alsof je er zelf bent. Fijne vakantie gewenst. Groetjes vanuit De Belt

• 04 Oktober 2012 - 00:29

Xavier:

èn nu ga ik toch eens uitvogelen hoe ik zon pinguin foto vind op deze site,
    heb nog geen foto gezien, hoe werkt dat haha ?
    heb nog aardig wat in te halen

xavier

• 05 Oktober 2012 - 11:17

Rina:

xavier,

boven de foto van maus en suus staat de tekst foto's met een afbeelding van een fototoestel
    misschien moet je daar eens op klikken....... blond??