NIEUW ZEELAND, Dag 1 t/m 4 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu NIEUW ZEELAND, Dag 1 t/m 4 - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Maurice en Susan Sirella - WaarBenJij.nu

NIEUW ZEELAND, Dag 1 t/m 4

Blijf op de hoogte en volg Maurice en Susan

29 September 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Vandaag de vierde dag in Nieuw Zeeland!

1e dag: 26 Sept. Christchurch:
Auto opgehaald die we gingen huren, beste luxe bak, een toyota corolla uit 2012 een automaat mooi makkelijk.
Daarna wouden we een slaapplek vinden maar dat ging nog niet zo makkelijk, dus eerst maar wat boodschappen gedaan en daarna weer een poging tot gedaan pas s avonds om 8 uur hadden we een motel kunnen vinden. Heerlijk geslapen want waren erg moe!

2e dag: 27 Sept. Nog steeds in Christchurch.
We moesten nog een 'airbed', het bleek ook serieus zo te heetten in NZ, die eerste gekocht.
Toen richting Akaroa geweest, hele mooie omgeving ook gaaf om te rijden wel oppassen met bochten en alles!
Geslapen uiteindelijk in Akains Bay met ons tentje!
Ging goed, bleef droog die nacht dus daar waren we wel blij om.

3e dag: 28 Sept. Akains bay naar Oamaru
Waren erg vroeg al wakker, dus tentje afgebroken en op weg gegaan naar Lake Tekapo.
Echt super mooie omgeving! Zo helder blauw water!
Maus heeft de hele weg gereden, ondanks dat het eigenlijk niet mag maar het ging goed.
Door gegaan naar Oamaru, pinguins observatie plek bekeken.
Aan het eind van de dag als de zon ondergaat komen ze.
Is niet gegarandeerd kans dat je ze ziet maar wij hebben er 4 gezien niet dicht bij ver weg maar wel mooi gezicht en 2 zeehonden. Geslapen in een Hostel in Oamaru.

4e dag: 29 Sept. De dag van vandaag
Richting Dunedin gegaan en daar strand opgezocht waar je wild dieren kunt bezichtigen.
Ook gedaan moesten erg ver lopen naar beneden het strand op, waren erg veel zeeleeuwen op het strand aan t soort van zonnen. Stuk of 20.
Eerste 2 die we zagen lagen er maar een beetje en zat geen beweging in Maus zei dat ze dood waren tot dat ik langs liep bewogen ze dus ik zo hard mogelijk weg gerend vond het DOODENG!

Uiteindelijk heeft Maus me alsnog overgehaald en zijn we nog stukje verder gelopen en toen weer terug. Wel gaaf maar echt wel eng! Als goed is vanacht slapen bij Curio bay, zijn onderweg.

• 29 September 2012 - 09:01

Rina:

Hee lieverds, klinkt goed zeg, mooi in de natuur bij de 'wilde' dieren. Wel hoog of niet, gezien de sneeuw op de bergtoppen. Staan jullie dan met tent in de natuur of op camping of zo of bij anderen? Hoe is de bevolking daar? Dus Maurice ook stiekem gereden, ach als je geen gekke dingen doet houden ze je niet aan. Ik zit nu op terschelling, gister heerlijk op strand gewandeld in de zon en lekker op terras gezeten. Zitten we wat te kletsen met twee mannen, blijkt de een zwolle te komen te komen net als drie van onze club en eentje uit meppel, die ook nog eens les heeft gegeven op de belt tot en met 1997 meester Bert. Ook toevallig hè. Verder gezellig hier. Hebben jullie nog gehoord dat de belt in de finale zat, maar niet heeft gewonnen. Dus nog een airbed gekocht, Jetje en ik hadden het er nog over, vroegen ons al af waar jullie op gingen slapen. Goed geregeld. Niet koud gehad? Hadden jullie wel slaapzakken mee of ook gekocht? Heel veel plezier en zie al uit naar volgende verhaal en meet foto's zou ook heel leuk zijn!!! Beelden ook altijd mooi, kunnen we beetje meegenieten. Veel Liefs en dikke kus. Xxx

• 29 September 2012 - 15:21

Opa En Oma:

hallo, we vinden het fijn dat jullie het naar de zin hebben. We wensen jullie nog een hele fijne vakantie toe,groeten van opa en oma.

• 02 Oktober 2012 - 11:52

Aly Bouwhuis:

Hallo maurice en susan.
    wat gaaf wat jullie allemaal mee maken. dit vergeet je leven lang niet meer.
    kunnen julli een beetje tegen de warmte?
    leuk om jullie te volgen op reis .
    geniet er van gr Aly

• 03 Oktober 2012 - 10:54

Leonie:

Prachtige foto's! Ziet er heel cool uit. Echt super gaaf dat jullie daar nu gewoon lekker aan het rondreizen zijn!